dinsdag 14 oktober 2008

Holly Hobbie


Een tijdje terug heb ik toegegeven aan wat jeugdsentiment.
Op Marktplaats kwam ik een Holly Hobbie lappenpopje tegen die sprekend leek op de lappenpop die ik zelf vroeger heb gehad.
Helaas, door omstandigheden heb ik bijna geen spullen meer uit mijn kindertijd en ook deze lappenpop was niet meer in mijn bezit.
Ik heb het popje voor een paar euro kunnen kopen en hoewel ze precies op mijn vroegere pop lijkt, is het een kleinere versie, maar toch roept ze fijne herinneringen bij me op.
Het is een popje van 24 cm groot.
 
Ik had vroeger ook een boek over Holly Hobbie, een van mijn favoriete boeken waarin Holly Hobbie tot leven komt en allemaal avonturen beleeft.
Dit boek heb ik nog steeds.
 
Op internet las ik dat Holly Hobbie er nog steeds is, ook als tekenfilm op tv!
Maar ze is nu de achterkleindochter (ofziets) van de originele Holly Hobbie en ziet er dus ook veel moderner uit!!!
 
Geef mij maar de jaren '70 Holly Hobbie!!!
Ik ga toch nog eens proberen om haar in het mini na te maken 

Geen opmerkingen: