zondag 9 november 2008

MVOD 2008


Zaterdag 8 november hebben we met een klein groepje van de e-mailgroep de "Minivrienden" een gezellige ontmoetingsdag gehad ter ere van het 7-jarig bestaan van de groep.
Dit jaar zijn we naar Deventer én Bathmen geweest.
Om 10 over 8 zat ik al op de fiets naar mijn moeder, waar ik mijn fiets gestald heb en ben doorgelopen naar de bushalte. Met de bus ben ik naar Heerenveen gegaan en daar verder met de trein naar Deventer. Het was jaren geleden dat ik met de trein ben geweest en ik moet zeggen het beviel me prima, heerlijk relaxt.
 
Om 12 minuten over 10 kwam ik aan in Deventer en toen moest ik nog zo'n 10 minuten lopen naar de tearoom
 
ik liep er eerst gewoon voorbij, maar gelukkig kwam Dienke me tegemoet en toen zijn we er samen naar toe gelopen! Christine zat al aan de gereserveerde tafel toen we binnenkwamen.
Het is een erg gezellige tearoom met een mooi schots ruitje op de tafel die de dames met een miniatuuroog zaten te beoordelen (helaas, te groot).
Onder het genot van een heerlijk kopje thee of koffie met natuurlijk een verrukkelijk stuk gebak er bij hebben we lekker bij gekletst en cadeautjes uitgedeeld.
Dienke en Lia (en onder de tafel lag Suus).
Wilma en Ria.
Els, Andrea en Christine.
Ik en Christine.
Van Ria kregen we een pakketje met ivoorkarton en een pakketje van Kerst Calla's. Het uithangbord kregen we van Dienke bij onze aankopen in haar winkeltje.
Van Els kregen we een Sinterklaasstaf en een blanco luciferdoosje, die we meteen mooi konden gebruiken voor het cadeautje van Lia, een prachtig pretexbeeldje!!!

Het beeldje dat Dienke heeft uitgezocht, ook al zo'n mooie!!!
 
Toen we uitgedronken en gegeten waren heeft Dienke ons naar het speelgoedmuseum gebracht. Zij en Ria zijn alvast naar Dienke's winkel gegaan en daar zouden we hun na het museumbezoek weer treffen!
Ik ben al een paar keer eerder in het Speelgoedmuseum geweest. Het is niet zo groot, maar wel leuk om te bekijken, ze hebben een mooie verzameling van oud en ook niet zo oud speelgoed!
Twee mooie poppenhuiskamertjes!
Na het museum zijn we naar het gezellige winkeltje van Dienke gelopen. De winkel is niet zo groot, maar gelukkig heb je ook niet zo veel ruimte nodig voor heel veel miniaturen.  Onder het genot van weer een lekker kopje koffie of thee hebben we rustig rondgekeken in de winkel.

Natuurlijk konden we het niet laten om ook wat te kopen.
Dit was mijn bescheiden buit:
Eigenlijk had ik twee beertjes, maar eentje heb ik aan mijn moeder gegeven!
Na het bezoek aan de winkel zijn we zonder Dienke naar Bathmen vertrokken (zij zou na sluitingstijd naar ons toe komen), naar het huis van Loes Diebels.
We werden verwelkomd met Sinterklaasmuziek, overal zag je zwarte Pietjes, later kregen we speculaas en een chocolaatje in de vorm van een pietje, dus de Sinterklaasstemming zat er lekker in.

Ook hier stond de koffie en thee al klaar en na weer een lekker kletsmoment zijn we begonnen met de workshop van Andrea, een superschattig sneeuwpopje!!!


Els en juf Andrea.
 
Ook Loes had een workshopje voorbereid. Ze had een trap vol met kale pietenkopjes gemaakt en daar mochten we eentje van uitzoeken.

Met mooie zwarte krulletjes mochten we het kale koppie gaan bekleden. Dat viel trouwens nog niet mee!
Alle kopjes bij elkaar.
Juf Loes!
Na de workshops nog even gezellig bijgekomen met een glaasje wijn, ouzo, water of sinaasappelsap in de woonkamer van Loes, ook Gert de man van Loes kwam er gezellig bij zitten en ook Dienke voegde zich weer bij ons!
Na een tijdje vertrokken Ria, Els, Andrea en Christine weer naar huis. De andere dames gingen in Deventer nog uit eten en toen hebben ze mij eerst nog even afgezet bij het station.
Helaas waren de aansluitingen niet zo goed op de terugreis, dus ik heb in totaal zo'n uur moeten wachten, maar het was goed weer en om kwart over 9 was ik weer lekker thuis na een zeer gezellige dag!!!
Dames, bedankt voor alles!!!!
 
Margriet

Geen opmerkingen: