donderdag 10 mei 2018

Beestjes en bloemen - mei 2018

Maandag zag Jasmijn een enorme wesp in de garage.
Ik heb haar toen naar buiten toe gelaten (de wesp),
maar ietsje later vloog ze de kamer in door de open tuindeuren.
Ik heb haar toen gevangen en buiten weer vrij gelaten.
Na even online zoeken besloot ik dat het een hoornaar koningin moest zijn,
want ze was echt enorm, zeker wel 4 cm! 




Een dag later vloog ze weer in de garage rond
en kroop ze achter de plafondbekleding!
Ik heb meer dan een kwartier staan wachten,
maar toen kon ik haar weer vangen
en met een bloedend hart heb ik haar in het glas in de zon gezet
en na een paar minuutjes was ze morsdood :-(
Maar ik wil echt geen nest van hoornaars in de garage hebben!


Ze was 4,5 cm groot, echt groot!

Later op de dag zag ik voor het huis een merel met een witte staartveer,
heel apart!



 

En nog wat mooie bloemetjes die nu bloeien in onze achtertuin.














2 opmerkingen:

Jolande zei

De onderste foto's vind ik erg mooi, over die griezel wil ik het niet meer hebben :-)

Margriet zei

Oké :-)