zondag 6 januari 2019

Zwolle 4 januari 2019

André en ik zijn vrijdag 4 januari in Zwolle uit eten geweest met vrienden.
Van te voren zijn we naar museum de Fundatie geweest.

GIACOMETTI-CHADWICK - FACING FEAR
Museum de Fundatie presenteert van 22 september 2018 t/m 6 januari 2019 de tentoonstelling Giacometti-Chadwick, Facing Fear. De beelden van Alberto Giacometti (1901-1966) en Lynn Chadwick (1914-2003) belichamen de toestand van ontluistering en angst in Europa tijdens de jaren van de Koude Oorlog. Met deze twee kunstenaars nam de beeldhouwkunst definitief afscheid van de vooroorlogse romantiek en esthetiek, om met beide benen te landen in de rauwe realiteit. Terwijl Giacometti de mens terugbracht tot zijn meest kernachtige verschijning, zonder enige opsmuk, creëerde Chadwick zijn krachtige oerbeelden van mens en dier. De tentoonstelling omvat meer dan 150 werken. Voor het eerst is het werk van Giacometti en Chadwick zo nadrukkelijk samengebracht.







We zijn ook nog even naar boekhandel Waanders geweest,
die is gehuisvest in een kerk!
Zo mooi!!!





Buiten stonden ook nog mooie lichtbeelden, o.a. deze.

We hebben echt heerlijk gegeten bij Las Rosas,
een tapas bar.

6 opmerkingen:

Jolande zei

De tentoonstelling spreekt me niet aan, maar de boekwinkel vind ik prachtig.
Ik roep al jaren dat ze van elke kerk boekwinkels zouden moeten maken :-)

Jolande zei

Ik ben de afgelopen dagen bezig om plaatjes te zoeken voor inchies en tegelijkertijd mijn stapel flight magazines in ieder geval te halveren en terwijl ik daarmee bezig ben kom ik een artikel tegen waarin deze beelden ook staan, grappig.

Margriet zei

Toeval bestaat niet ;-) Ik vind het altijd erg grappig als zoiets gebeurt!

Margriet zei

Zo apart trouwens! Van de reacties die je hier geeft krijg ik wel bericht, van de reacties op Seadaisy niet! Dat is toch raar???

Jolande zei

Misschien even naar je instellingen kijken.
Ik heb het ook een poos gehad, maar toen op al mijn blogs.
Nu weet ik niet meer precies wat ik gedaan heb, ik dacht het emailadres waar de berichten naar toe gestuurd worden verwijderen, sven, opnieuw invoeren en weer saven.

Margriet zei

Gedaan! Ik denk dat het nu weer goed gaat.........hoop ik ;-)