zondag 26 januari 2020

Kringloop 13 januari 2020


Ik ben ook zo’n zwakkeling 🥺
Ik had het natuurlijk wel kunnen weten, ik heb me nog nooit aan goede voornemens gehouden 😱
Dus mijn voornemen dat ik in 2020 maar 1 boek per keer mocht kopen bij de kringloop (op een paar uitzonderingen na) was natuurlijk al vanaf het begin gedoemd om te mislukken 🤣
Ach nou ja, heb wel er weer 3 mooie boeken bij!
“De kleine meneer Niemand” van Jan Koneffke klonk wel heel intrigerend. Sprookjesachtig spannend en in altijd weer grappig-melancholische episodes vertelt Koneffke het verhaal van de jonge half-joodse Paul, die niet weet wie hij is of wat hij mag zijn. Hij adoreert zijn grootvader, antisemiet, logemeester en verzamelaar van 230 historische klokken met magische krachten.
Ik heb nog nooit wat van Joost Zwagerman gelezen, maar dit boek “Alles is gekleurd” sprak me wel aan. In Alles is gekleurd maakt Joost Zwagerman talrijke omzwervingen in de kunst, literatuur en popcultuur. Het lijkt me wel een boek om in stukjes te lezen.
En dan nog “De voorspelling” van Evert Hartman. Het boek heeft als centrale thema's het bovennatuurlijke, het noodlot, en de invloed die men hierop kan hebben.
Maar volgende keer toch maar weer proberen het bij 1 boek te laten 😜


1 opmerking:

Jolande zei

Ik zei het op FB al het was ook een dom voornemen lol
Maar gelukkig zijn goede voornemens er om gebroken te worden, wat je dan ook al vlot hebt gedaan.