zondag 30 mei 2021

Kringloop 5 mei 2021


Omdat ik toch al op de fiets zat  vond ik dat ik wel even door mocht fietsen naar de kringloop 
Het was me iets te druk, dus ik ben niet lang gebleven, maar ik vond toch nog 2 mooie boekjes!
Van Philippe Claudel “Alles war ik spijt van heb”. De verteller keert na vele jaren terug naar de plaats van zijn jeugd om zijn moeder te begraven.

En een klassieker  “De kleine Johannes” van Frederik van Eeden.
Nooit gelezen, maar toen ik dit beginstukje las was ik meteen verkocht 

“Ik zal u iets van de kleine Johannes vertellen.
Het heeft veel van een sprookje, mijn verhaal, maar het is toch alles werkelijk zo gebeurd.
Zodra gij het niet meer gelooft, moet ge niet verder lezen, want dan schrijf ik niet voor u.”

Zo mooooooi  En ik vind het boekje zelf ook erg mooi!

1 opmerking:

Jolande zei

Ook zo'n klassieker die ik voor mijn boekenlijst heb gelezen, lang geleden :-)